woensdag 11 mei 2016

HD MTX, ik vind het eigenlijk maar niks..

Ik ben toch maar bijsluiters en toxicologische rapporten gaan lezen over de chemotherapie die Nina vanaf aanstaande dinsdag krijgt. 
Misschien had ik dat beter niet kunnen doen want ik voel me er bepaald niet beter door.
Ik kon onderstaand stukje tekst bijvoorbeeld niet zonder droge ogen uitlezen, wetende dat dit mijn dochter aangaat.

Oncologische indicaties zijn trofoblasttumoren, leukemieën, NHL, Burkitt lymfoom, vergevorderde stadia van mycosis fungoides (cutaan T-cel lymfoom ), hoofd/hals tumoren, invasieve blaastumoren, osteosacroom. 
Bij gebruik van een HD-MTX behandelschema worden doseringen toegediend in een 4-36 uur infusie, doseringen die levensbedreigend zijn. 
Deze toediening wordt daarom gevolgd door een periode variërend van 2 tot 3 dagen waarin folinezuur (leucovorine®, rescuvorine®) wordt toegediend. 
Het toedienen van folinezuur vlak na een HD- MTX wordt “rescue” therapie genoemd.

Ik word zo verdrietig van het feit dat mijn dochter deze levensbedreigende toelie in haar lichaam gespoten zal krijgen, 4x 24 uur lang! 
En een andere optie is er niet want als ik die levensbedreigende chemo-mix zou weigeren, dan kan de levensbedreigende leukemie weer verder groeien. Wat een kloterige opties :-(
Er is gelukkig wel een 'rescue' middel. Toch lucht dat nog niet genoeg op. 
Want ik wil dit eigenlijk allemaal niet. 
Ik wil zometeen eigenlijk wakker worden, beseffen dat het een nachtmerrie is en verder gaan met ons leven. 
Met zo'n 'pffwiiooeew' gevoel: het was maar een droom.
En dat ik dan God waar ik niet in geloof stiekem (voor de zekerheid) bedank voor het feit dat ik mag genieten van 3 gezonde kinderen in mijn leven. 
En dat ik dat met meer aandacht zal ervaren voortaan, beloofd.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten