woensdag 28 september 2016

Positiviteit

Ik las de tekst van gisteren terug. Dat doe ik trouwens regelmatig, mijn eigen teksten lezen. Ik heb de eerste afleveringen al zeker 20 keer terug gelezen.
Maar nu dacht ik hee, de schwung is eruit.
Het positieve, krachtige gevoel is er nog steeds hoor, maar na 9 maanden op scherp staan is de energie wel wat gezakt op bepaalde momenten.
Vorige week heb ik veel op bed gelegen omdat ik me niet lekker voelde. De afgelopen dagen voel ik dat het weer wat beter gaat.
Ik zeg Nina zo vaak dat ze rust moet nemen, dat ze haar energie voorraad moet leren beheersen. En wat doe ik zelf?
Het is grappig om te merken dat wanneer je werkelijk naar de signalen van je lichaam luistert, je eigenlijk wel weet wanneer het tijd is om een stap terug te doen. Maar het dan ook echt (en op tijd) doen is een lastige.

Ondertussen zie ik ook wat Nina inmiddels allemaal doet.
Zelf fietsen gaat dan nog niet goed momenteel, maar ze gaat bijna elke dag naar school. Haar lieve mentor Frans heeft daar een groot aandeel in. Hij heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat Nina binnenkort een laptopje van school te leen krijgt met een digitaal boekenpakket. Zo hoeft ze niet meer met zware boeken te sjouwen.
En ze heeft aansluiting gevonden bij haar nieuwe klasgenoten.
Op sociaal gebied timmert Nina sowieso aan de weg, ze onderneemt steeds meer actie om tijd met haar vriendinnen door te brengen.
Ik ben enorm trots op haar!

1 opmerking:

  1. Beste Suus-Nina/ moeder van Nina,

    Via dit berichtje een (misschien) verrassende vraag…
    Binnen Sanquin hebben we het afgelopen jaar verschillende korte documentaire-series gemaakt rondom mensen die met een bloedziekte te maken hebben. Zo maakten we een o.a. een serie rondom stamceltransplantatie met navelstrengbloed en een serie rondom de zeldzame sikkelcelziekte. De bedoeling van deze series is om bloeddonors te kunnen laten zien 'waar ze het allemaal voor doen'; wat hun donorbloed voor andere mensen kan betekenen.

    Nu zijn we op dit moment op zoek naar een onderwerp voor een nieuwe docu-serie en lazen we jullie verhaal/het verhaal van Nina via deze blog. We vinden het verhaal erg indrukwekkend en vroegen ons af of jullie eventueel open staan voor een medewerking aan een mini-docu; ofwel: een videoportret.

    Wat is de bedoeling van de video?
    We willen graag laten zien welke rol donorbloed speelt bij de behandeling van een ziekte als leukemie. Hoe belangrijk is dit donorbloed voor iemand die deze ziekte heeft? Wat voor effect heeft dit bloed precies? En hoe belangrijk is het dat mensen hun bloed (blijven) donoren?

    Wat gaan we doen?
    Mochten jij en jouw dochter hiervoor open staan, dan zouden we jullie graag met jullie in contact komen om meer over jullie verhaal te weten te komen. Mochten we dan in overleg besluiten een videoportret met jullie te gaan maken, dan gebeuren de opnames uiteindelijk in een klein team: ik zal zélf de cameravoering en het interview op me nemen. En alles gebeurt uiteraard in overleg.

    Zouden jij en jouw dochter over jullie ervaringen willen vertellen? Dan komen we graag met je in contact om kennis te maken en meer uitleg te geven.

    Vriendelijke groeten,
    Miranda Visser
    namens Sanquin
    m.visser@lvbnetworks.nl

    Voorbeelden van eerdere docu-series die we hebben gemaakt:
    https://www.youtube.com/watch?v=cYXAAql1j5E&list=PL9v6nFUE8TjKnjqSYlvLeEIdgKmv3nMKW&index=1
    https://www.youtube.com/watch?v=-AkH3kWNOGg&list=PL9v6nFUE8TjIHwI-6zvnCSintEestyTCO&index=1

    BeantwoordenVerwijderen